אודות פוליסי צ'ק
חשבנו בכנות איך מגיעים אלינו לקוחותינו ואיך הם יוצאים לאחר קבלת השירות מאיתנו:
אז הם מגיעים אלינו אחרי מגע עם חברת הביטוח כשהם מבולבלים, מתוסכלים, חרדים, חשדנים, פגועים, מלאי ספקות ובשאלות ללא תשובות, לא מצאו כתובת שתעזור להם, מרגישים מנוכרים, מיואשים וחסרי אונים שמתעלמים מהם ונחושים לבצע בדיקה.
והם יוצאים מאיתנו: בכ- 50% מהמקרים עם עוד עשרות עד מאות אלפי ש"ח נוספים, מבינים הכל, מקבלים תשובות מלאות ומענה מיידי, מטופלים בסבלנות אין קץ, משוחררים מ: בילבול, תיסכול, חרדה, חשדנות, אין יותר ספקות, מוצאים כתובת לפתרון, בית חם, הקשבה וגם אם בסוף הכל תקין הם מגיעים לשקט נפשי והבנה מלאה לגבי כל מה שקרה עם הפוליסות שלהם במשך השנים. הצטרפו אלינו לבדיקת ערכי הצבירה/ערכי הפידיון של הפוליסות שלכם.
איך אנחנו מצליחים למלא את צרכי הלקוח:
פעמים רבות , אנו נשאלים : איך אתם בפוליסי צ'ק מצליחים להגיע לחקר האמת ולהגיע לחישובים ולנתונים הנכונים ?
התשובה לשאלה היא שנידרש מכלול של תכונות (המפורט להלן) להשגת המטרה ,להגעה לחקר האמת בנוסף לרצון והמוטיבציה הגדולה לעזור ללקוח שנותר בודד במערכה:
יכולת חקירה וחקירה של הפרטים הקטנים, יכולת שחזור נתונים, שימוש במאגר "פוליסי צ'ק" של מסמכים היסטוריים של ענף הביטוח משנת 1948, ניסיון מצטבר של 21 שנות פעילות של בדיקת ערכי פדיון פוליסות שאין דומה לו בענף הביטוח, מקצועיות, אמינות, 100% מזמן שלנו מוקדש לבדיקות ערכי פדיון ולא לשום פעילות אחרת, מציאת פתרונות ייחודיים לפתרון בעיות, כושר שכנוע מקצועי מול חברות הביטוח, הכרת הטעויות הייחודיות לכל חברת ביטוח, הכרת תנאים מיוחדים שניתנו לחברות במשק, סדר, התמדה ונחישות, יכולת התמודדות עם כוחות שוק גדולים (חברות ביטוח, מנהלים בעלי שם ועוד..).
פוליסי צ'ק – הקיימת משנת 2002 מפלסת את הדרך בהגעה לחקר האמת ולמציאת הטעויות שארעו בפוליסות שלך
מהות הבדיקה
הבדיקה בפוליסי צ'ק מבוצעת בשני רבדים:
- בדיקת ערך פדיון כללי – בדיקת חישוב של התפתחות החיסכון מיום הקמת הפוליסה ועד ליום הבדיקה, ערכי פדיון של התגמולים והפיצויים כסכום אחד כולל, קרי, סך כל הצבירה של הכספים
- בדיקת חישוב "צבע הכסף"- בדיקת החישוב של חלוקת הכספים בין הון לקיצבה , פיצול של ערכי הפדיון :ערכי פדיון פיצויים פטורים ממס, ערכי פדיון פיצויים חייבים במס, ערכי פדיון תגמולים פטורים ממס, וערכי פדיון תגמולים חייבים במס וכו..
פוליסי צ`ק הוקמה ע"י ארז דיין, בעברו מנהל באחת מחברות הביטוח הגדולות במשק, כמו כן הקים את תחום ביטוח חיים ישיר וניהל את אגף ביטוח החיים בחברת "ביטוח ישיר" וכיהן כסמנכ"ל בסוכנות ביטוח גדולה. השכלה: בוגר קורס חוקרי תאונות דרכים של משטרת ישראל, תואר ראשון במנהל עסקים (B.B) , תואר בביטוח (C.L.U) ובוגר ניהול ויעוץ בהשקעות פיננסיות מטעם אוניברסיטת בר אילן. פוליסי צ`ק מתבססת על ידע, יכולת חקירה וחקירת נתונים, מומחיות ומקצועיות, הכרת תחום הביטוח על כל גווניו וניסיון רב שנים. ארז דיין גם משמש כמומחה למתן חוות דעת לבית המשפט.
הממצאים הסטטיסטים (בפוליסות שהוקמו לפני שנת 2000)
- בפוליסות הוותיקות – ההסתברות למצוא טעות כ- 50%
- בפוליסות משתתפות ברווחים ופוליסות מסוג עדיף- ההסתברות למצוא טעות כ- 20%
- נמצאו מעל 100 סוגים שונים של טעויות חישוב
- ההחזר יכול להיות גבוה במאות אחוזים מסך הצבירה המדווחת ע"י חב' הביטוח (בגלל עשרות השנים שחלפו)
- לא ניתנו מלוא ההטבות ותנאים מיוחדים לחברות גדולות - (לדוגמא אצל מעסיק שבדקנו בכ-70% מהפורשים נמצאו טעויות)
- איתרנו שיבושים בפיצול הכספים "צבע הכסף" – חלוקת הכספים בין הון לקיצבה וכספים פטורים/חייבים במס, להם יש השלכות על גובה חבות המס וגובה הקיצבה
הסיבות העיקריות לטעויות
- צורת עבודה ידנית – מאז קום המדינה ועד אמצע שנות ה- 80
- טעויות בביצוע שינויים בפוליסות, ריסק זמני, מעבר בין מעסיקים, סילוק פוליסה, סילוק חלקי ועוד
- המרות מטבע – מלירה לשקל ולשקל חדש
- 27 חברות שנרכשו/התמזגו ועברו תהליך מיכון של הסבת נתונים:
איתן ,אריה, אררט, ארד, אושיות, בידרמן, בנין-מגדל, דולב, הלבנון, הסנה, הדר, המגן, ירדניה, יהודה, לה נסיונל, חיל ,מנולייף, מעוז, נגה, סהר, סלע, עממית, ציון ,יהודה, שילוח, שמשון ואליהו
- הנחיות רגולטוריות בתכיפות גבוה – בחלק מהמקרים לא מצליחים להטמיע את ההנחיות במערכות
תהליך הבדיקה
- איסוף כל המידע מחברת הביטוח, בנוסף למסמכים שברשות הלקוח המעביר אותם לפוליסי צ'ק
- קליטת המידע, ביצוע חישובים על פעולות שבוצעו בפוליסה באמצעות התוכנה היעודית של פוליסי צ'ק.
- בפוליסות משתתפות ברווחים ופוליסות מסוג עדיף , ההפקדות נבדקות ברמה החודשית פיצול שבין רכיבי הריסק והחיסכון לאורך כל חיי הפוליסה
- תוצאת הבדיקה – חוות הדעת מועברת ע"י הלקוח לחברת הביטוח
- המחלקה המקצועית בחברת הביטוח מתבקשת לתקן את הטעות
- חברת הביטוח מזכה את חשבון העו"ש של הלקוח או מזכה את הפוליסה בהתאם
הכדאיות והחשיבות של בדיקת הפוליסות
- ההסתברות למצוא טעויות גבוהה וחברות הביטוח נענות לחוות הדעת המקצועית של פוליסי צ'ק ומחזירות עשרות מיליוני ₪ ללקוחות
- בהנחה שהפוליסה נבדקה והחישוב בפוליסה תקין – הלקוח מרוויח שקט נפשי
- המעסיק מוודא תיקון טעויות ונכונות הפרמיות שנקלטו בחברת הביטוחלגבי עובדיו ומקבל שקט נפשי ועובדים מרוצים
להלן טבלת תמרורי האזהרה לטעויות בפוליסות הביטוח שלך - מצאתם אחד מהם בטבלה פנו אלינו לבדיקה:
- אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון -הפועל בין השאר לשמירה על זכויות המבוטחים ולשיפור רווחתם וכן למניעת ניגודי עניינים בשוק הביטוח והחיסכון הפנסיוני
- חברות הביטוח והגופים המוסדיים – נותנים שירות לצרכנים בגין חסכונות של הציבור אצלהם
- סוכני ביטוח ,משווקים ויועצים פנסיוניים, מתכננים פיננסיים ומתכנני -פרישה – בעלי מקצוע המספקים את השרות המקצועי ללקוחותיהם
- לקוח : עצמאי,שכיר,מעסיק
- כלים ואמצעים טכנולוגיים המסלקה הפנסיונית, הר הכסף ואפליקציות בתחום הביטוח
רשימת תמרורי האזהרה לטעויות בביטוחי מנהלים - מצאתם אצלכם אחד מהם פנו אלינו לבדיקה |
---|
יש ברשותכם פוליסות ותיקות משנות ה-60,70,80 |
ביצעתם משיכות פדיון מהפוליסות, ניוד, או קבלת קצבה חודשית |
יש בפוליסות סימנים שמגיע לכם בונוס |
פיצויים נרשמו בפוליסות ללא התחשבנות למרות שנמסר 161 |
ההשלמה לפיצויים של המעסיק נראית קטנה מדי |
חברת הביטוח סרבה לבצע שינוי מריסק לחסכון בפוליסות עדיף |
יש לכם מסלול של כפל משכורות בעדיף |
יש אי התאמות בין הפרמיות ששילם המעסיק לפרמיות בדו"ח השנתי מחברת הביטוח |
משנת 2004 גבו לכם ריסק מעבר ל 35% מהתגמולים |
המשיכו לכם פוליסה עם ריבית מובטחת כמשתתפת ברווחים |
פתחו פוליסה ללא אישור שלכם |
העבירו כספים מפוליסה לפוליסה ללא אישור שלכם |
הייתם בתקופת ריסק זמני (בין עבודות) |
הסכום שקיבלתם מחברת הביטוח נראה לכם נמוך מדי |
לא יישמו הטבות שמגיעים לכם כעובדים שסוכמו בין המעסיק לחברת הביטוח |
נגבו דמי ניהול גבוהים מדי |
חברת הביטוח לא ביצעה גילוי נאות לפני כל פעולה |
אתם רשומים בפוליסה כמעשנים ומעולם לא עישנתם |
שיערוך הקיצבה החודשית המשולמת לא עולה ואף יורד מתחת לקרן |
יש לכם פוליסה מתקופת: איתן ,אריה, אררט, ארד, אושיות, בידרמן, בנין, מגדל בנין, דולב, הלבנון, הסנה, הדר, המגן, ירדניה, יהודה, לה נסיונל, חיל ,מנולייף, מעוז, נגה, סהר, סלע, עממית, ציון ,יהודה, שילוח, שמשון ואליהו |
למרות הסכם על עלות אובדן כושר קבועה ע"ח מעסיק גבו ממכם (העובד/ת) פרמיית אובדן כושר עבודה |
נרכש ריסק מתוך הפיצויים (אכילת פיצויים) |
נגבה גורם פוליסה למרות שניתנה הנחה או החלטה לא לגבות |
נגבתה ריבית תת שנתיות מכיסויים למרות שסוכם שהתעריף יהיה ללא תת שנתיות |
לא שולם בונוס בגין אובדן כושר עבודה (בפוליסות משתתפות ברווחים) |
בוצעה הארכת תקופה בפוליסה בריבית נמוכה מהסכמי חץ או ריבית מועדפת שניתנה בפוליסה |
אי מתן פרוט מלא של ההטבות שניתנו לעובדים בין חברת הביטוח למעסיקים הבאים: טבע, אלביט, אלסינט, אינטל, קוקה קולה, בנק המזרחי, ארגון הרופאים, אשטרום, רפא"ל, בנק הפועלים, חברת החשמל, תע"ש, חילן, IBM, דלק, מתף (קבוצת הבינלאומי), מוטורולה, דיגיטל, רשות שדות התעופה, עובדי חברות הביטוח, מכבי, מכבידנט, אמדוקס, פרטנר ועוד. |
לעומת דו"ח שנתי קודם חסרה פוליסה בדיווח השנתי החדש |
מקדם הקיצבה נראה לא סביר (גבוה מדי) |
לא חושבה קצבה לפי נספח קצבה בפוליסות הוניות |
ב 13.4.1999 הוציאה התאחדות חברות הביטוח חוזר, עקב תקלה ביחס חישוב החיסכון בפוליסות מסוג "עדיף" מ 1988 ולפיכך חושב החיסכון ב' לפי ריבית של 4.18% ולא 4% כפיצוי ללקוחות. הפוליסות תוקנו בהתאם החל מ 1.1.1998 בכל חברות הביטוח.- האם בדקת שהפוליסה שלך תוקנה |
חלק הפיצויים שנצבר בפוליסות נראה נמוך מדי |
ביצעו בפוליסות דחיית התחלת ביטוח |
שילמו פוליסה לאחר תום תקופה באיחור ללא ריבית |
לא בוצע שינוי מסלול לחסכון בפוליסת "עדיף" |
הטבת "דמי ניהול" לא עודכנה בפוליסה |
הפקדת כספים של פוליסה מבטיחת תשואה שפקעה במשתתף ברווחים למרות שהעובד ממשיך לעבוד |
אי תשלום ריבית עקב סחבת של חברת הביטוח בתשלומי פדיון, סכומי ביטוח למקרה מוות ועוד |
גביית תוספת בגין מקצוע שלא כדין והקטנת שיעור הכיסוי לאובדן כושר עבודה עקב כך שלא כדין |
חישוב לא נכון של חלוקה בין בני זוג שנפרדו |
"טוויסטינג" - נפתחה פוליסה חדשה נחותה יותר כאשר ניתן היה להעביר פרמיות לפוליסה קודמת עדיפה יותר |
חברת הביטוח מנסה להסתיר ממך מידע |
בוצע שינוי למסלול אחר עתיר בריסק בפוליסת "עדיף" לאחר תום ריסק זמני שלא כדין |
לא שולם ערך פדיון לפי מדד אחרון נכון |
לא שולם ערך פדיון לפי טבלת ערכי פדיון נכונה ומקורית |
חברת הביטוח דורשת ממך כסף חזרה (ברוב המקרים בכלל מגיע לך כסף חזרה) |
שינוי מסלול השקעה בפוליסה ללא הסכמתך |
לא קיבלת שירות מחברת הביטוח - דרוש החזר של כל גורמי הפוליסה ששילמת |
קיבלתם ריבית מועדפת בפוליסה מבטיחת תשואה ואחרי הארכה חזרו לריבית נמוכה יותר |
קיבלתם דמי ניהול נמוכים בפוליסה ואחרי תשלום הקיצבה חזרו לדמי ניהול גבוהים יותר |
בהארכת תקופה לפוליסה מבטיחת תשואה משלמים ריבית שונה לתגמולים ולפיצויים |
קיים נספח קיצבה בפוליסה הונית ולא מחשבים קיצבה לפי הנספח |
ביטלת כיסוי ביטוחי והמשיכו לגבות אותו אחרי הביטול |
מעגלים בתצוגה את המסולק החלקי במקום שיופיע עם אגורות |
מכפיל בטבלאות ערכי פדיון לקצבה לגילאי 65, 70 לגבר ואישה לא מתאימים לתרגום הטבלה בפוליסה |
מחיקת ריבית עקב דחיית התחלת ביטוח |
גביית אובדן כושר עבודה מעבר למחיר המוסכם |
הפקדת כספי פוליסה שפקעה בתנאי מוטב שלא אותר כאשר לא בוצע איתור ע"י חברת הביטוח |
פרעון כספים בחברת הביטוח של כספים ששייכים לקרנות פנסיה או קופות גמל אחרות |
הסבת ריסק קולקטיבי לאישי ללא הסכמת לקוח |
פתיחת פוליסות עם ריסק ללא הסכמת לקוח |
גביית פרמיות עודפות בשנת מס ביוזמת חברת הביטוח והחזרת הכספים בשנה לאחר מכן בניכוי 40% מס |
פרעון פרמיות שגוי לפוליסות |
חברת הביטוח עונה לך במייל אך לא מאפשרת במערכת המאובטחת שלה להדפיס או להעביר את התשובה |
ביצוע טיוב נתונים ע"י חברת הביטוח עם זיכוי בפוליסה ללא הסבר על סיבת הטעות ופרוט החישוב שלה |
קיבלתם ריבית מועדפת בפוליסה |
בוצע שינוי בפוליסה ללא אישורכם |
שולמה ריבית נמוכה מדי |
הפסקתם לשלם פרמיות בפוליסה (הפוליסה סולקה) |
אי התאמה בין חלוקת ההפרשות לפי התשלומים ששילם המעסיק לתשלומים שנקלטו בחברת הביטוח |
פעולה שבוצעה בניגוד לתנאי הפוליסה - הפוליסה היא חוזה בין חברת הביטוח למבוטח |
ביצעו עדכון מוטבים בפוליסה ואיבדו אותו |
לא מוצאים את פרוט המוטבים בפוליסה |
אי תשלום ריבית עקב סחבת של חברת הביטוח בתשלומי פדיון, סכומי ביטוח למקרה מוות ועוד |
משיכות חלקיות של פדיון בוצעו לא נכון |
בוצעה משיכת פדיון חלקית ולא אתה ביצעת אותה |
משיכת פדיון אחת חלקית ירדה פעמיים מהפוליסה |
לא שולם ערך פדיון מיוחד מוגדל בעת עזיבת עבודה |
חלוקת פרמיות לא נכונה בין פוליסה הונית לקיצבתית |
ניכוי מס עודף על ידי חברת הביטוח |
גביה לא נכונה של מס רווחי הון |
אי דיווח על מדדי השקעות נטו |
אי מתן הטבה לביטול תוספת חיתום |
אי ביצוע הפקדה חד פעמית בפוליסת "עדיף" |
אי עדכון ריסק מוזל |
אי עדכון הוזלה בדמי ניהול |
אי עדכון תשלום בונוס |
אי עדכון הטבה לכיסוי ביטוחי |
אי מתן כיסוי בחינם במעבר בין עבודות |
סילוק פוליסה למרות כיסוי בחינם במעבר בין עבודות |
אי עדכון הקדמת תשלום למקרה מוות עקב מחלה סופנית |
חיתוך והסתרת מידע ע"ג דו"ח שחברת הביטוח מוסרת |
חברת הביטוח לא משלמת או משלמת חלקית תביעה לאובדן כושר עבודה, מקרה מוות, תשלום עקב מחלות קטלניות ועוד משלל סיבות |
חברת הביטוח לא משלמת תשלום אובדן כושר עבודה עקב הגדרה פרשנית מוטה של עיסוק סביר |
בוצע סילוק חלקי בפוליסה |
חודש תום ביטוח שונה מחודש התחלת הביטוח |
שילמתם כסף לפוליסה מסויימת וחברת הביטוח העבירה על דעת עצמה כסף לפוליסה אחרת |
פרעון כסף ששייך לפוליסת קיצבה לפוליסה הונית ולהיפך |
אי מודעות הלקוח איזה ביטוחים יש לו |
מיום הקמתה של פוליסי צ'ק משנת 2002 ועד היום, נראים חמישה שחקנים ראשיים בדינמיקה העסקית הביטוחית :
פוליסי צ'ק היא הגוף הנוסף והמשמעותי בדינמיקה שבין השחקנים שהוזכרו לעיל. בין הלקוח לחברת הביטוח קיים פער גדול ביחסי הכוחות בין הצדדים, מאזן הכוחות הוא לרעת הלקוח בגלל העדר השיויון המובנה. פוליסי צ'ק בפעילותה מפלסת את הדרך להגיע לחקר האמת במתן תשובה לשאלה: האם הלקוח מקבל את כל כספו, בפוליסי צ'ק בודקים את החישוב של התפתחות החיסכון בפוליסות ביטוח מנהלים וחיסכון בהתאם לתנאים המובטחים במסגרת החוזית של הפוליסה
כללי
ההשפעות על ענף הביטוח והפיננסים: רגולציה משתנה, פיתוחים טכנולוגיים-דיגיטליים של חברות הביטוח ומוצרים חדשים. מביאים את פוליסי צ'ק להרחיב את יכולת הבדיקה. כיום התוכנה של פוליסי צ'ק מזהה מעל 100סוגים של טעויות חישוב הנעשות בחברות הביטוח ! יתירה מזו, המידע המועבר מהמסלקה הפנסיונית בחלק מהמקרים אינו תואם את המידע הקיים בחברת הביטוח, מכאן שפוליסי צ'ק נדרשת אף לבדיקת הנתונים בגלל פער המידע הקיים בין המערכות השונות.
התהליכים המתוארים הביאו את פוליסי צ'ק לצמיחה מתמדת היות והתלות באיכות המידע הנדרשת למתן ייעוץ פנסיוני נכון ומדוייק הוא קריטי, כאשר ניתן דגש לבעלי השכר הגבוה, היות ולדיוק הנתונים (מיפוי "צבע הכסף") יש גם השפעה על חבות המס. רו"ח, יועצי מס, סוכני ביטוח, משווקים ויועצים פנסיוניים מפנים את הלקוחות לפוליסי צ'ק על מנת לוודא שהייעוץ אכן מבוסס על נתוני אמת. בדיקה של WIN WIN - לקוחות המגיעים מיוזמתם הם: לקוחות שגילו כשלים בפוליסות שלהם, עובדים לקראת פרישה, מקבלי קיצבאות ,מעסיקים, מוטבים, לקוחות שארע להם מקרה ביטוח של אובדן כושר עבודה ובמקרה של חלוקת רכוש פנסיוני בין בני זוג שנפרדו שמקבלים את כספם בחזרה ועוד.