קיבלת את הדו"ח האחרון הרבעוני מקופת הגמל / קרן השתלמות / קרן פנסיה / ביטוח מנהלים ואתה לא רואה את ההפקדות מהמעסיק או חסרה פרמיה ? אתה כנראה לא לבד.
מעסיקים החלו משנת 2016 לשלם את הכספים בגין עובדיהם באמצעים דיגיטליים, בפניות רבות שקיבלנו לאחרונה גילינו כי המעסיק אכן העביר את הכספים כנדרש אך הכספים לא נקלטו בחשבון העובד בגופים השונים (חברות הביטוח והגופים המוסדיים).
פוליסי צ'ק תבדוק עבורך את קליטת התשלומים בגופים השונים כל רבעון ותדאג לתיקון הדרוש בהתאם.
מהן הבעיות המשתקפות מסיטואציה זו:
1.כסף לא נקלט בערך הנכון ופוגע בערכי הפדיון: חברת הביטוח או קופת הגמל צריכים לעדכן ידנית את הכספים לחשבון העובד וקיים חשש שהכספים לא יקלטו בערך הנכון.
2. אין משוב שהתקלה תוקנה: העובד והמעסיק לא מקבלים משוב על תיקון הבעיה ואישור על קבלת הכספים וקליטתם הנכונה
3. הכסף נשאר בצד: כספים עלולים להישאר בפיקדון או "בסל המתנה (פנדינג)" ללא פיזור לחשבון העובד
4. כל הכספים נקלטו האם זה נכון ? קיבלת דו"ח שהכספים נקלטו, אך קליטת הכספים לא אומתה מול ההפקדות בפועל
5. רישום תאריך ערך שגוי: חישוב ריבית מיותרת בגין כספים שכביכול נרשמו בתאריך ערך לא נכון
6. פגיעה בכיסוי הביטוחי: כל טעות בקליטה של תשלומים שהועברו יכולה להשפיע על ערך החיסכון והכיסוי הביטוחי
7. הכסף הגיע למישהו אחר: התשלום נקלט אצל עובד אחר, מצאנו מקרים בהם קליטת תשלום של עובד X נמצא אצל עובד Y
8. פיצויים הועברו לתגמולים ולהיפך: פיצול שגוי של הכספים להפרשות השונות
9. הכסף נפל בין הכיסאות: אי קליטת כספים לעובדים בתהליך פרישה
10. ערבוב בין שנות מס: שיוך שגוי של כספים בשנת המס, כלומר כסף שהועבר לדוגמא ב 2015 נקלט ב 2016